Search
Close this search box.

EN

دریچه منهول چدنی

Manhole cover valve

اطلاعات محصول

جنس بدنه: چدن

سایز: دریچه های منهول چدنی سایز های مختلفی دارند، که شامل موارد زیر میشود: 40 ، 50 ، 60 ، 70 ، 80

گستره کاربرد: 

درپوش محافظ برای حفره های فاضلاب، جهت استفاده در محیط هایی که یک شاخه لوله به یک لوله زهکشی شده دیگر متصل می شود و محیط هایی که یک لوله مستقیم دارند.

دریچه منهول چدنی از جمله قدیمی ترین و پر مصرف ترین دریچه های موجود هستند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دریچه های منهول با جنس های مختلف به بازار عرضه میشوند که هر کدام ویژگی های خود را دارند. اما در ایران دریچه های منهول چدنی همچنان مانند گذشته استفاده بیشتری دارند. با ما همراه باشید تا بیشتر با این محصول آشنا شوید.

دریچه منهول چیست؟

دریچه منهول یک صفحه متحرک است که به چند منظور روی دهانه منهول قرار میگیرد و طی این سالها دریچه های منهول چدنی یکی از اولین گزینه‌ها برای پوشش دهانه‌های باز منهول به منظور جلوگیری از سقوط افراد به درون این گودال‌ها بوده و برای انواع کاربردهای برق، مخابرات، آب و فاضلاب، گاز و کاربردهای شهری مورد استفاده قرار میگرفته است. محبوبیت چدن‌ها ریشه در قابلیت ریخته‌گری شکل‌های گوناگون با قیمت متناسب و نیز استقامت نسبتا بالای آنها دارد. در واقع چدن مخلوطی از آهن، کربن و سیلیکون است که حدود ۹۵ درصد وزن آن را آهن ، ۲.۱ تا ۶.۲ درصد کربن و ۱ تا ۳ درصد سیلیکون را شامل می‌شود. 

ابعاد دریچه منهول

دریچه‌های منهول به دلیل کاربردهای مختلفی که در صنایع مختلف دارند و نیز قابلیت ریخته‌گری نسبتا آسان، در گروه تولیدی صنعتی شیدایی با ابعاد و اشکال (مربعی،دایره‌ای) تولید و استفاده می‌شوند.

دریچه منهول چدنی گرد یا دایره ای: در سایزهای 40،50،60،70،80،90

دریچه منهول چدنی مربعی یا چهار گوش: در سایزهای 40در40، 50در50، 60در60، 70در70، 80در80

کاربرد دریچه منهول

کاربرد اصلی این دریچه ها پوشاندن دهانه منهول‌ها و چاههای دسترسی به خطوط زیرزمینی است.

برای اینکه از وقوع رخدادهایی نظیر سقوط افراد و وسایل نقلیه به درون منهول‌ها جلوگیری شده و رفت و آمد ایمن در سطح خیابان‌ها و پیاده‌راه‌ها قطع نمی‌شود، در زمان مورد نیاز برای بازدید فاضلاب، تکنسین‌ها از تأسیسات زیرزمینی (مانند خطوط برق و مخابرات، گاز و آب و فاضلاب) می‌توان با برداشتن دریچه‌های چدنی، امکان دسترسی به این تأسیسات را فراهم کرده و تعمیرات لازم درصورت نیاز انجام شود.

استفاده از این دریچه ها بدون شک می تواند ایمنی بیشتری به محیط هایی که دارای حفره های فاضلابی هستند ببخشد. در نمونه های قدیمی دریچه منهول هایی که تولید می شد، برای راحتی رفت و آمد از پله هایی برای دسترسی به داخل آن استفاده می شد. اما امروزه این دریچه ها بدون پله تولید می شوند و در محیط های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

امتیاز دهی از راست به چپ است.
[مجموع: 13 میانگین: 5]
Call Now Button